MV Agusta 175 CSTL Economica - 1958

- Vyšlo v čísle 27
Mnoho let předtím, než se značka MV Agusta nesmazatelně zapsala do dějin dlouhou řadou vítězství v nejvyšší třídě Moto GP, začala po opuštění letecké výroby vyrábět motocykly s jednoválci nízkých kubatur. Ty byly během prvních dvou desetiletí po skončení druhé světové války masově využívány nejen jako dopravní prostředek, ale řada jezdců se sportovním duchem si užívala jejich dynamické parametry pro volnočasové aktivity.

MV Agusta začala s výrobou motocyklů v roce 1946 a podobně jako jiní italští výrobci uvedla na trh velkou škálu modelů především se čtyřdobými, ale i s dvoudobými motory. Nejlépe se osvědčily čtyřdobé jednoválce 125, 150 a 175 ccm uhlazeného zevnějšku, s rozvodem OHC, se čtyřstupňovou převodovkou, zabudované v lehkém rámu s přední teleskopickou a zadní kyvnou vidlicí. To byl nejlepší recept na dobrý odbyt v padesátých letech.
Zakladatel firmy byl přesvědčen o tom, že nejlepší reklamou jsou výsledky ze závodů, a tak první GP jela Agusta 125 už v roce 1950. Současně byl zahájen vývoj řady výkonných motocyklů s většími motory až po slavné čtyřválce, jenže ani přes úžasné sportovní výsledky neodolala značka náporu japonských firem a nepřežila rok 1980.
Model 175 CSTL Economica byl určen pro méně movitou klientelu – pro láci nemá tachometr ani boční schránky, páka nožní brzdy je jen lakovaná. Tento malý čtyřtakt dokáže jezdit jen za málo přes dva litry benzínu na sto kilometrů.