Yuki Hawk II

S jestřábem ve znaku

22.06.2005 - Vyšlo v čísle 3
Skútr, který se dá z kopce přetočit na 110 km/hod, po rovině jede stovkou a do mírného stoupání devadesát, to už dnes není nic zvláštního. Ale výkonová křivka čtyřtaktu v tomto případě umožní i jízdu se spolujezdcem ve stoupání rychlostí přes osmdesát, a to už je jinačí kafe. Skútr Yuki Hawk II je jednoznačně předním reprezentantem nové generace kvalitních čínských jednostopých vozidel

Jízda s moderní čtyřdobou stopětadvacítkou, to je přece jen jiná pohoda, než s padesátkou, která vydává zvuk jako zubařská vrtačka a do kopce se jí nechce. Hawk II vás svojí akcelerací spolehlivě protáhne křižovatkou před osobními vozy a motor si k tomu klidně bručí svou čtyřtaktní melodii. Hawk II se přitom všude vejde – je moderně subtilní.

Úžasné jsou i brzdy. Mají příjemný a citlivý nástup, nejsou kousavé, ale když za ně pořádně vezmete, je to jako rána do zdi. Stojíte na fleku.

A co mu vytknout? Někomu by se možná nelíbilo odpružení, že je tvrdší. Já mohu naopak podvozek pochválit, protože jakkoli může vypadat označení „sportovní skútr“ jako nesmysl, tak Hawk se tak už tváří zevnějškem, motor k tomu dodává potřebný výkon a charakteristika odpružení odpovídá právě požadavkům na sportovní jízdu.

Také z hlediska obsluhy se Hawk II řadí všemi parametry mezi současné moderní skútry. Automatický podtlakový palivový kohout, automatický sytič, samočinné hlídání volnoběžných otáček, automatická odstředivá spojka a automatická plynulá převodovka – variátor. Má i něco navíc - záhadou pro mne zůstala akustická signalizace směrovek. Tikavý kovový zvuk je slyšet v helmě skoro stejně dobře jako bez ní, přitom vůbec není pronikavý a rušivý. Proti známým pípátkům zase pokrok. Ještě je třeba pochválit velký úložný prostor pod sedadlem, pevná madla vzadu po stranách sedla, sloužící pro jistotu spolujezdce i dobrou manipulaci při parkování. Skútr má také velmi efektní a přehlednou palubní desku.

Sečteno a podtrženo – moc povedený kousek a za zatraceně dobrou cenu!