Honda GL1800 Gold Wing - 2012

- Vyšlo v čísle 25
Cestovní motocykl Honda Gold Wing se stal pojmem brzy poté, co byl v roce 1975 uveden na trh první model GL1000. Byl poháněn litrovým plochým čtyřválcem o výkonu 82 koní a vážil 295 kilogramů. Postupně se zvyšoval zdvihový objem motoru - v roce 1979 na 1100 ccm, o pět let později na 1200 ccm, až v roce 1988 došlo k významné změně.

Vzrostl nejen zdvihový objem motoru na 1500 ccm, ale i počet válců na šest. Výkon šestiválce byl 100 koní a váha motocyklu 387 kilogramů. Velký cestovní motocykl Honda Gold Wing byl v té době už kultovním strojem určeným pro co nejpohodlnější jízdu se spolujezdcem a byl nepředstavitelný bez osazení třemi velkými kufry, jejichž design vznikal spolu s motocyklem. Následovaly další změny designu a v roce 2001 narostl motor na 1832 ccm. V roce 2006 se Gold Wing stal prvním motocyklem s alternativně montovaným airbagem.
Inovace, která byla představena jako model 2012 v polovině předchozího roku, přinesla další zásadní změnu designu nejen estetického charakteru, ale z hlediska aerodynamiky sloužícího i k lepší ochraně posádky motocyklu. Objem úložných prostorů se zvětšil na 150 litrů a došlo k modernizaci elektroniky. Motocykl je vybaven kombinovaným brzdovým systémem včetně ABS, elektricky řazenou zpátečkou, elektricky regulovatelným zadním hydraulickým odpružením, tempomatem, vyhřívanými sedly a rukojeťmi řídítek.