Ducati 1199 Panigale S Tricolore - 2012

- Vyšlo v čísle 25
Značka Ducati udělala v roce 2011 ve svém výrobním programu rázný řez, když v konstrukci nového supersportu opustila několik svých tradičních, poměrně zásadních prvků. Po léta charakteristický příhradový rám z ocelových trubek byl nahrazen váhově úsporným hliníkovým, na jehož tuhosti se podílí podvěšený motor.

Na pravé straně je mimo osu motocyklu umístěná pružící jednotka jediného ramena zadní kyvné vidlice, které se částečně skrývá za dominující obnaženou rozetou a řetězem sekundárního převodu.
Proti tomu jednoduchá, uhlazená, a proto naprosto dokonalá pravá strana motocyklu reprezentuje jen čistý design, podtržený zcela obnaženým zadním kolem. Novinkou u Ducati je výfuková komora pod motorem, se symetrickým vyústěním do stran.
Výrazně odlišná je pohonná jednotka. Válce svírají tradiční úhel 90°, zmizely ale dva po léta udržované charakteristické znaky: spojka nyní pracuje v olejové lázni a vačkové hřídele nepohání ozubený řemen, nýbrž řetěz.
Elektronika umožňuje jezdci nastavení tří výkonových charakteristik motoru v rozmezí 120 až 195 koní, a také změny odpružení podvozku. Elektronicky hlídaná trakce i brzdění motorem spolu se závratnou hodnotou výkonu motoru postavily Panigale mezi absolutní špičku produkčních supersportovních   motocyklů.