Honda CBR 125 R - 2011

- Vyšlo v čísle 24
Nejmenší supersport Honda se dočkal po sedmi letech výroby podstatnějších změn. CBR125 je motocyklem především pro zábavu, pro dospívající adepty jízdy na sportovních motocyklech. Podobně jako jiné značky, nabízející při povinně omezeném výkonu pro mladé zájemce stroje sportovního střihu, dala se v této kategorii v modelovém roce 2011 i Honda cestou snahy vizuálně navodit pocit motocyklu vyšší kubatury.

Tyto požadavky splňuje moderní design s možností výběru barevného provedení v několika variantách a proti předchozímu modelu i širší zadní pneumatika (130/70). Z původního modelu přitom zůstal osvědčený základ - kapalinou chlazený jednoválec o objemu 124,7 ccm se vstřikováním paliva PGM-FI i ocelový rám. Protože byl ponechán zásadní základ motocyklu, stavěného původně spíš pro menší postavu jezdce, nebyly možné kromě zvýšení sedla zásadní rozměrové úpravy. Honda CBR 125 R tak zůstala proti hlavní konkurenci – Yamaze YZF-R 125 (uvedené na trh v roce 2008) rozměrově menším strojem, také s motorem o nižším výkonu.
Jako supersport přitom spíš víc vypadá, než co by odpovídalo posazu jezdce. Je tak v tomto ohledu naopak více univerzálním motocyklem, a to jí nakonec spolu s nižší prodejní cenou přidalo na oblíbenosti.