BMW K 1600 GT - 2011

- Vyšlo v čísle 24
Největší novinkou BMW pro rok 2011 se stal řadový šestiválec, zabudovaný v cestovním podvozku, podle vybavení jako sportovnější provedení GT nebo komfortnější GTL. Tento nástupce modelu 1200 LT se posunul mnoha parametry před konkurenci v kategorii největších cestovních motocyklů.

V modelovém označení není dokonce ani přiznán plný obsah motoru, který je ve skutečnosti 1649 ccm. Srovnání obsahu a konfigurace jen mírně podčtvercového motoru s výkonem 160 koní a největším točivým momentem 175 Nm vypovídá o cíli konstrukce motoru. Není to honba za výkonem, ale snaha o sametový chod motoru a tím zajištěné co největší pohodlí a bezpečí jezdce. Výrobce u takto výkonného motoru také využil systémem Dynamic Traction Control s předvolbou jízdních módů Rain, Road a Dynamic moderní možnosti zásahu jezdce do výkonové mapy pro usnadnění průjezdů městy i pro jízdu po méně přilnavém povrchu.
Podobně snadno je tlačítkem volitelné nastavení chování podvozku, které nabízí možnosti jízdy v režimech Sport, Normal a Komfort. Integrovaný brzdový systém je standardně doplněný systémem ABS. V nejvyšší kategorii je již samozřejmostí  komunikační a diagnostická elektronika, barevný multifunkční displej včetně intercomu a integrované satelitní navigace. Specialitou je elektronicky řízené natáčení světlometů do zatáček.