Ogar 4 - 1936

- Vyšlo v čísle 24
První dvěstěpadesátkou s označením Ogar 2, která se začala vyrábět v roce 1934, si výrobce ověřil že budoucnost mají dvoudobé dvěstěpadesátky i monoblokové provedení agregátu. Původní superjednoduchý agregát pouze s dvoustupňovou převodovkou ale budoucnost neměl, a tak hned koncem roku 1935 byl představen nový model Ogar 4 se zcela přepracovanou monoblokovou pohonnou jednotkou s pístem s deflektorem a s mokrou spojkou a čtyřrychlostní převodovkou v olejové lázni.

Čtyřrychlostní převodovka se promítla i v označení modelu.
Na první sérii byl karburátor Amal montován přímo, zboku válce. Od roku 1936 je karburátor na kolínku a míří dozadu, motor s novou hlavou s vějířovým žebrováním je v rámu víc vzadu, proto jsou kratší výfuková kolena. jen v tom roce byly montovány 2 schránky. V roce 1937 se začaly montovat širší blatníky s prolisem. O rok později opět nová hlava motoru, dále změna rámu a lakování (doplňková barva červená místo šedé), větší brzdové bubny (150mm). Verze Sport měla horem vedené výfuky. Na přání byl montován tachometr, nosič.
Modelem Ogar 4 u nás získala značka Ogar prvenství moderního monobloku se čtyřrychlostní převodovkou, vybavovanou za příplatek i nožním řazením. Výrobce, továrna Autfit, zaměstnávala už v roce 1936 120 lidí a byla třetím největším výrobcem motocyklů v Československu.