DKW URe 250 - 1935

- Vyšlo v čísle 24
Saská značka DKW byla před druhou světovou válkou největším průkopníkem výkonných dvoudobých motorů jak pro závodní speciály, tak pro cestovní motocykly. Zabývala se rozličnými možnostmi řešení membránových ventilů v sacím traktu dvoudobých motorů a jejich kompresorovým přeplňováním, které se u dvoudobých motorů silničních závodních speciálů DKW objevilo už v roce 1926. Mnoho závodníků s nimi pak vítězilo v německém mistrovském šampionátu.

Vyobrazený motocykl je jedním z továrních motocyklů DKW URe 250 SS  (Super Sport), se kterými závodil Ewald Kluge. Získal na nich mnohá vítězství, zejména tituly Mistra Německa 1936 – 1939, Mistra Evropy 1938 a 1939, v roce 1938 také zvítězil v závodě Tourist Trophy na ostrově Man ve třídě 250.
Motor je velmi komplikovaným výrobkem. Vyznačuje se směrem dopředu horizontálně uloženým dmychadlem s průměrem pístu 120 mm, zdvihem 40 mm (obsah 453 ccm) a s kapalinou chlazeným vertikálním pracovním dvouválcovým blokem s písty za sebou, nesenými rozvidlenou ojnicí. Nad písty je společný spalovací prostor, proto se z hlediska funkce v podstatě jedná o jednoválec. Směs je dodávána dvěma karburátory Amal TT. Tímto obtížným způsobem se podařilo už ve třicátých letech minulého století dosáhnout litrového výkonu až sto koní. Vyvážení dmychadla a funkce jazýčkových ventilů sání omezovaly otáčky motoru na 5000 ot/min.