Ducati 900 GTS - 1979

- Vyšlo v čísle 22
V roce 1971 byl představen první závodní vidlicový dvouválec Ducati s obsahem 500 ccm a na trhu se objevil i první cestovní dvouválec Ducati 750GT. Jeho vidlicový motor, s technikou odvozenou od úspěšných jednoválců, začal být pro válce svírající pravý úhel označován písmenem L.

Následovala řada úspěšných sportovních sedmsetpadesátek a firma se rozhodla současně investovat i do dalšího vývoje cestovního motocyklu. Známý designér Giorgetto Giugiaro navrhl moderní tvary s přímkami a ostrými úhly a v roce 1975 se na trhu objevil model 860GT. Pro soulad s podvozkem dostal hranaté tvary i motor. Byl to ale design poplatný bohužel již odeznívajícímu trendu, odezvy nebyly pozitivní. Proto byly hned pro následující rok křivky cestovní Ducati zaobleny, motor dostal elektrický startér a vznikl model 860GTS.
Větší zájem byl ale o motocykly se čtyřválcovými motory, a tak ani tato změna nepřinesla očekávané prodejní úspěchy. Nepomohl ani následující pokus jen přejmenovat téměř nezměněný motocykl se shodným obsahem motoru na 900GTS. V roce 1979 bylo vyrobeno posledních 150 kusů tohoto modelu, posledního na drátěných kolech a posledního s motorem s klasickým SOHC rozvodem, bez desmodromického ovládání ventilů. Byl nahrazen úspěšnějšími modely Darmah SS a SD s ostřejšími motory odvozenými z řady supersportů, už s desmodromickým rozvodem.