BMW F 800 GS - 2010
Záměr výrobce je jasný už ze základních parametrů jen mírně podčtvercového motoru. Klidný chod a nezáludné chování, přitom vysoký výkon pro vysoké jízdní průměry na dlouhých cestách. Dvě vačkové hřídele proto ovládají po čtyřech ventilech v každém válci kapalinou chlazeného motoru s kompresí 12:1 a výkon 85 koní tak motocyklu umožňuje dosažení maximální rychlosti přes 200 km/h.
Robustním dojmem působící motocykl je celkově velmi úzký a jeho hmotnost je jen 185 kilogramů. Má výškově seřiditelné sedlo, nad motorem filtr vzduchu a nádrž pod sedlem. Motor je zavěšen pod dvojitým tuhým páteřovým rámem prostorové příhradové konstrukce. Přední vidlice obrácené konstrukce s rameny o průměru 45 mm, zavěšení zadního kola v dvouramenné kyvné vidlici z hliníkového odlitku, centrální pružící jednotka je seřiditelná rukou i za jízdy. Brzdy jsou vybaveny vypínatelným ABS.