Royal Enfield Bullet 500 Classic - 2009

- Vyšlo v čísle 21
Od roku 1901 do druhé světové války měla firma Royal Enfield širokou nabídku motocyklů především se čtyřdobými motory, až po V-twin 1140 ccm. Hned po skončení války excelovala modelem Bullet 350 s vynikajícím podvozkem s teleskopickou přední vidlicí a se zadní kyvnou vidlicí. Soutěžní motocykly Bullet 350 se podílely na vítězství anglického Trophy týmu v Šestidenní soutěži už v letech 1948 a 1949.

Motocykly Bullet 350 nakoupila britská armáda a policie, velký zájem o ně byl i v Indii, která byla do roku 1947 britskou kolonií.
V roce 1956 byla zahájena ve městě Madras (dnes Chennai) v nové továrně Enfield India licenční výroba. Bullet 350 (od roku 1989 také Bullet 500) byl pak vyráběn v Indii jen s malými změnami až do roku 2008, kdy do výroby naběhly nové, v Anglii vyvinuté motory v monobloku s převodovkou.
Anglická továrna v Redditch, Worcestershire, ukončila činnost v roce 1967, ale díky výrobě v Indii patří Royal Enfield mezi několik málo výrobců motocyklů na světě s nejdelší nepřerušenou výrobou. Indická továrna vyráběla i menší, modernější motocykly s nakupovanými dvoudobými motory a od roku 1993 do roku 2002 také první motocykl s dieselovým motorem na světě. Modely Bullet stále používá indická policie a armáda.
Royal Enfield Bullet 500 Classic má snadno montovatelné sedlo spolujezdce, model Electra je vybaven dvojsedlem.