Praga ED 250 - 2003
Jawa před vyhlášením vlastního konkurzu odebrala jen část vyrobených kusů, a Praga se tak stala majitelem hotových motorů i jejich rozpracované výroby.
Motor Jawa 593 byl vyvinut pro cestovní motocykl, pokus o jeho zastavění do podvozku pro čtyřdobou Pragu narazil na různé problémy, a protože měl motor homologaci pro silniční provoz, byl urychleně vyvíjen odlišný podvozek s kvalitními komponenty pro dvoudobé cestovní enduro. Snaha motocyklové divize Praga o ekonomicky přínosný počin, o stavbu a prodej několikasetkusové série motocyklů s motory ležícími na skladě, zdržela další vývoj čtyřtaktů. Dvoudobá endura se pak nesetkala s dostatečným zájmem ani doma, ani při pokusech o jejich export. Značka Praga nebyla známá a nepomáhaly ani nadějné výsledky závodníků na čtyřdobých motocyklech Praga v Evropě a na upravené dvoudobé dvěstěpadesátce v USA. Činnost motocyklové divize Praga byla ukončena v roce 2003. Motocyklů Praga ED 250 bylo celkem vyrobeno 226 kusů.