Moto Guzzi Griso 8V SE - 2009

- Vyšlo v čísle 20
Koncept Moto Guzzi Griso budil na výstavách v roce 2005 velkou pozornost. Ladné a nečekané křivky zdůrazněného rámu a dalších designových prvků citlivě doplňují známý podélně uložený vidlicový dvouválec, kterému nechávají náležitě vyniknout.

Motor není ničím zakryt a spolu s letmo uloženým zadním kolem na jednoramenné kyvné vidlici, ukrývající kloubový hřídel pohonu, dokresluje seriózní obrázek robustní moderní techniky. Griso je příkladem skloubení moderního designu, elegance a přísné účelovosti.
Už první model Griso 1100 pro sezónu 2006 s motorem o obsahu 1064 ccm byl motocykl velmi vyvážený výkonem 88 koní a jízdními vlastnostmi podvozku, překvapoval vynikající ovladatelností.
Podle osvědčeného schématu, vyzkoušeného předtím u modelu Breva, se v roce 2007 objevila i levnější verze s motorem o obsahu 877 ccm a výkonu 75 koní. Ta dala v kontrastu naopak vyniknout novému modelu s motorem Quattrovalvole se čtyřmi ventily v každém válci, především dvanáctistovce (1151 ccm) s výkonem 110 koní. Její verze SE (Special Edition) 2009 zdůrazňuje koly s drátěným výpletem, kůží pošitým sedlem a matně zeleným metalickým lakem s černými prvky nekonformní styl motocyklu. Guzzi Griso 8V SE je zdařilým příkladem mohutného motocyklu, citlivě vyváženého mezi komfortním a sportovním charakterem.