BMW G 450 X - 2008

- Vyšlo v čísle 20
Cestovní endura BMW jsou dlouhá léta známá především v nejvyšší kategorii, jako jedny z nejoblíbenějších strojů pro dálkové cesty. V roce 1988 se objevuje cestovní enduro BMW s motorem Rotax – Bombardier 650 a o deset let později nasazuje BMW svůj motocykl i do obsahové kategorie 450 ccm.

Na rozdíl od větších obsahů je čtyřistapadesátka laděná mnohem ostřeji, je to stroj určený i pro účast na sportovních podnicích. Pro ostré otestování a prezentaci nového modelu se s ním proto účastnili tovární jezdci soutěží Cross Coutry i Šestidenní a dobré výsledky potvrdily kvality motocyklu.
Konstrukce podvozku je už na první pohled atypická, což kromě nezvyklé trojúhelníkové stavby rámu potvrzuje i umístění nádrže pod sedlem, dokonce s nalévacím hrdlem přístupným otvorem v sedle. Bylo tím dosaženo potřebného snížení a zúžení stavby motocyklu v oblasti nad motorem, kde je pod snadno sejmutelným krytem umístěn filtr vzduchu. Přední vidlice Marzocchi má zdvih 300 mm, zadní kolo je odpruženo centrální jednotkou Öhlins.
BMW G 450 X pohání moderní jednoválec s rozvodem DOHC, s počítačem řízeným vstřikováním paliva a třícestným katalyzátorem pro plnění normy Euro III. Zajímavostí je umístění spojky na klikové hřídeli motoru.