Galerie motocyklů

Beta RR 4T 498 - 2012

Firma Beta byla založena ve Florencii v roce 1904 pod názvem Società Giuseppe Bianchi a začala vyrábět jízdní kola. V roce 1940 změnila název na Beta a k jízdním kolům přibyl do nabídky pomocný dvoudobý motor. Prvním motocyklem byla v roce 1948 padesátka Cigno s moderním podvozkem a sportovním vzhledem, o dva roky později stopětadvacítka, následovaly větší dvoudobé, i čtyřdobé motory a sportovní úspěchy.

Husqvarna TR 650 Strada - 2012

Husqvarna ve čtvrtém roce pod taktovkou BMW představila do výroby připravený dvouválec Nuda 900 se sportovním, agresivním designem. Zároveň prezentovala studie s jednoválcem 650 ccm MOAB a BAJA v retro stylu, vracející se k úspěšné historii původně švédské značky Husqvarna.

Yamaha XT 500 - 1982

Nástup endur Yamaha se čtyřdobým motorem začal v roce 1976 modelem XT 500 a pro americký trh odvozenou odlehčenou sportovní verzí TT 500 s výkonem motoru 32 koní. Značka Yamaha měla v USA velmi dobrou pozici díky řadě strojů s dvoudobými jednoválci.

Yamaha RD 500 LC - 1984

Tempo vývoje nových modelů motocyklů Yamaha a jejich uvádění na trh bylo v osmdesátých letech úžasné. Yamaha už vyráběla vynikající čtyřdobé čtyřválcové motory, byla ale vyhlášeným japonským mistrem dvoutaktů a dvoudobé motory tehdy ještě měly mnoho zastánců. Za pravdu jim dávaly výsledky dvoutaktů ve sportu, a proto Yamaha stále pokračovala i ve vývoji dvoudobých motorů.

Jawa 90 model 53.37 Roadster - 1972

Jawa 90 sledovala nastupující světový trend lehkých a výkonných motocyklů. Pro záměr masívního exportu do států Evropy i do USA získaly označení JAWA, přestože s Jawou neměly nic společného.

Ogar 350 OHC prototyp - 1946

V průběhu druhé světové války byla výroba dvěstěpadesátek Ogar omezena, nevyšel ani pokus s levnou stopětadvacítkou s motorem Sachs. Přesto byly potají vyvíjeny nové modely pro budoucí mírovou výrobu. Kromě zcela nové dvěstěpadesátky, která byla vyráběna po válce, vznikla ihned po válce i čtyřdobá třistapadesátka. Její konstruktér, inženýr Vincenc Sklenář, na motocyklu pracoval po odchodu z Jawy.

ČZ 350 OHC model 510 - 1978

Po zadání Generálním ředitelstvím Československých automobilových závodů v roce 1975 byl v Jawě i v ČZ započat vývoj motocyklu s dvouválcovým čtyřdobým motorem 350 ccm. Měl být vhodný pro vývoz do Sovětského svazu i pro export do nesocialistických zemí, kde se naše motocykly již obtížně prodávaly.

Jawa 250 Sport model 590 - 1968

Jawa se řadou Sport opět po deseti letech vrátila ke kolům s devatenáctipalcovými pneumatikami. Vyžádal si to export na trhy rozvinutých zemí, kde již v šedesátých letech se začal motocykl přesouvat od dopravního prostředku k volnočasovým aktivitám.

CR&S DUU Deperlù - 2012

Italská firma CR&S (Cafe‘ Racers & Superbikes), založená v roce 1993 se účastnila s vlastním motocyklem Britten V1000 silničních závodů. Po vítězstvích v Daytoně, na šampionátu superbiků Nového Zélandu a dalších úspěších ukončil tým v roce 1997 závodní činnost a začal připravovat lehký a výkonný sportovní motocykl se vzduchem chlazeným jednoválcem Rotax. V roce 2004 vyjel prototyp a od roku 2006 byla zahájena malosériová výroba modelu VUN.

Royal Enfield 1000 model KS - 1930

První motocykl vyrobila anglická firma Royal Enfield v roce 1901. Od té doby vzniklo pod značkou Royal Enfield mnoho modelů motocyklů i s dvoudobými, především ale se čtyřdobými jednoválci a od roku 1910 s vidlicovými dvouválci, až do obsahu 1140 ccm. Vidlicové dvouválce švýcarské MAG a anglické JAP byly používány jen první čtyři roky, poté už byly vyráběny vlastní.

Ducati 1199 Panigale S Tricolore - 2012

Značka Ducati udělala v roce 2011 ve svém výrobním programu rázný řez, když v konstrukci nového supersportu opustila několik svých tradičních, poměrně zásadních prvků. Po léta charakteristický příhradový rám z ocelových trubek byl nahrazen váhově úsporným hliníkovým, na jehož tuhosti se podílí podvěšený motor.

Honda GL1800 Gold Wing - 2012

Cestovní motocykl Honda Gold Wing se stal pojmem brzy poté, co byl v roce 1975 uveden na trh první model GL1000. Byl poháněn litrovým plochým čtyřválcem o výkonu 82 koní a vážil 295 kilogramů. Postupně se zvyšoval zdvihový objem motoru - v roce 1979 na 1100 ccm, o pět let později na 1200 ccm, až v roce 1988 došlo k významné změně.

DKW URe 250 - 1935

Saská značka DKW byla před druhou světovou válkou největším průkopníkem výkonných dvoudobých motorů jak pro závodní speciály, tak pro cestovní motocykly. Zabývala se rozličnými možnostmi řešení membránových ventilů v sacím traktu dvoudobých motorů a jejich kompresorovým přeplňováním, které se u dvoudobých motorů silničních závodních speciálů DKW objevilo už v roce 1926. Mnoho závodníků s nimi pak vítězilo v německém mistrovském šampionátu.

Ogar 4 - 1936

První dvěstěpadesátkou s označením Ogar 2, která se začala vyrábět v roce 1934, si výrobce ověřil že budoucnost mají dvoudobé dvěstěpadesátky i monoblokové provedení agregátu. Původní superjednoduchý agregát pouze s dvoustupňovou převodovkou ale budoucnost neměl, a tak hned koncem roku 1935 byl představen nový model Ogar 4 se zcela přepracovanou monoblokovou pohonnou jednotkou s pístem s deflektorem a s mokrou spojkou a čtyřrychlostní převodovkou v olejové lázni.

BMW K 1600 GT - 2011

Největší novinkou BMW pro rok 2011 se stal řadový šestiválec, zabudovaný v cestovním podvozku, podle vybavení jako sportovnější provedení GT nebo komfortnější GTL. Tento nástupce modelu 1200 LT se posunul mnoha parametry před konkurenci v kategorii největších cestovních motocyklů.