číslo 27

Neznámé prototypy Jawa 400 v testu! Testy Honda NC 700 s automatickou převodovkou a veterán Honda CB 750 Automatic.

Husqvarna Nuda 900 - 2011

Motocyklová divize původně švédské značky Husqvarna byla dvacet let v italských rukou, v roce 2007 ji převzala firma BMW a koncem roku 2012 rozšířila její sortiment o model Nuda 900. Téměř stoletá tradice výroby motocyklů značky Husqvarna byla původně založena na motocyklech cestovních, pak souběžně následovaly speciály pro různé sportovní kategorie, až se výroba na dlouhá léta specializovala pouze na sportovní terénní jednoválce.

Honda CB 1100 - 2013

Novinka značky Honda roku 2013 potvrdila, že zájem o klasické motocykly začali brát vážně i největší světoví výrobci. Honda na výstavách testovala trh pomocí prototypů podobného motocyklu už déle než deset let a průzkum dozrál do podoby nádherného klasického motocyklu. Mezi nabídkou značky Honda vyčnívá model CB1100 i při pohledu na sortiment v kategorii nekapotovaných motocyklů.

Triumph Tiger Explorer XC - 2013

Slavný britský výrobce motocyklů Triumph novým motorem o objemu 1215 ccm modelu Tiger Explorer dotáhl v roce 2012 základní parametry motocyklů, držících se na špici kategorie cestovních endur. Následujícím modelem s vylepšeními pro sezónu 2013, verzí Triumph Tiger Explorer XC, se britská značka ještě důstojněji zařadila mezi špičková velká cestovní endura.

BMW R 1200 GS - 2013

Nečekaným, přece však velmi logickým krokem vykročila značka BMW do sezóny 2013. Možnosti významných inovací pohonné jednotky BMW se vzduchem chlazeným plochým dvouválcem a automobilovým uspořádáním spojky a převodovky za motorem byly vyčerpány, a tak výrobce přistoupil k zásadním změnám.

Laverda 500 Alpino - 1977

První motocykly se značkou Laverda se objevily až po druhé světové válce. Italská továrna začala nejprve sbírat zkušenosti výrobou malých čtyřdobých jednoválců a v roce 1967 představila na tehdejší dobu velký motocykl s dvouválcem 650 ccm OHC, pětistupňovou převodovkou a elektrickým spouštěčem. Zdvihový objem motoru byl brzy zvýšen na 750 ccm.

Kawasaki Z 1300 - 1979

Přínos konstrukce motocyklového motoru jako řadového šestiválce a jeho použití pro cestovní motocykl je diskutabilní. Hlediska dosažení nižší hladiny vibrací nebo vyššího výkonu proti čtyřválci stejného objemu jsou lichá, protože pro tento účel objektivně pozitivní rozdíly v parametrech nevyváží navýšení výrobních a servisních nákladů šestiválce.