ČZ 400 model 863, prototyp - 1991
Navrhl dvojitý trubkový prostorový rám, uzavřený nad podvěšeným motorem. Přední vidlice byla použita ze sportovních strojů ČZ, zadní kyvná vidlice o délce 600 mm odpružena velmi nízko umístěnou centrální pružící jednotkou. Design motocyklu navrhl akademický malíř Václav Kasík.
Vše bylo vyrobeno v ČZ, zbrojovka měla takové výrobní možnosti, že na motocyklu bylo jen minimum dodaných dílů. Jednoválcový čtyřdobý motor byl vybaven elektrickým spouštěčem. Jeho vyvážení nebylo řešeno obvyklou vyvažovací hřídelí, nýbrž konstrukčně i výrobně náročnějším, ale velmi účinným způsobem - hmotou kmitající proti pístu. Čtyřventilová hlava, hliníkový válec se zalisovanou vložkou, rovnotlaký karburátor Bing, olejová náplň v motorové skříni.
Sportovně cestovní motocykl ČZ 400 byl jedním z nejzajímavějších a nejnadějnějších prototypů českých motocyklů z přelomu osmdesátých a devadesátých let.