číslo 22

Historie mopedů Stadion, skútru BSA Dandy r. 1957. Automat Honda DN-01, Harley Fat Boy, elektrické skútry.

MOTOXPRESS 22

Historie automatů Honda, test novinky DN-01. Harley-Davidson Fat Boy. Mopedy Stadion v testu, původní zachovalé exempláře S11 a S22, poprvé zveřejněné dobové dokumenty. Test a historie velmi neobvyklého skútru BSA Dandy z roku 1957. Elektrické skútry od nejmenších po maxi, skútr Yuki RMC 125, čtyřkolka JourneyMan Gladiator X6. Pneumatiky Mitas – současnost a historie českých gumařů. Svezení na opravdovém závodním motardu Honda CRF 450R a následný závod MČR Supermoto v Sosnové.

NOVÝ WEB MOTOXPRESS

Tyto nové redakční webové stránky byly spuštěny v červnu 2014. Plníme je postupně a omlouváme se, že v této části zatím není obsah kompletní.

ČZ 400 model 863, prototyp - 1991

V roce 1986 začal pracovat inženýr František Pudil, konstruktér motocyklů ve strakonické zbrojovce, na návrhu nových čtyřdobých motorů o obsahu 250 a 400 ccm. Motory byly hotovy v roce 1986 a podvozky měla dodat Jawa. Po prvních jízdních zkouškách čtyřstovky v podvozku Jawa, upraveném pouze designově do podoby cestovního endura a přezdívaného v Jawě „hrbáč“, se vedoucí projektu, inženýr Pudil, rozhodl pro stavbu vlastního šasi.

ČZ 175 model 451, prototyp - 1963

Původně konkurenční podniky Jawa a ČZ byly v padesátých letech donuceny k výrobě „Jednotné řady“ motocyklů Jawa-ČZ, což nesvědčilo hlavně obsahům 125 a 175 ccm, především pro vysokou hmotnost.

Moto Morini 3½ V - 1975

Italská firma Moto Morini začala vyrábět motocykly po druhé světové válce, specializovala se na výkonné čtyřdobé motory s rozvodem OHV i u nejnižších obsahů. Na silničních okruzích vítězila už v roce 1957 její dvěstěpadesátka Bialbero s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, s výkonem 29 koní při 10 000 otáčkách.

Moto Morini 9½ - 2006

Po přerušení výroby v letech 1994 až 2004 nastoupila v roce 2005 vzkříšená věhlasná značka Moto Morini pěkně zostra modelem Corsaro. Vlastní vidlicový dvouválec s vrtáním 107 a zdvihem pouze 66 milimetrů ohromil razancí nástupu výkonu.

Triumph Daytona 675SE - 2010

V průběhu čtyř let po uvedení na trh se stal Triumph Daytona 675 velmi oblíbeným motocyklem mezi začátečníky i zkušenými jezdci. Je pozoruhodný optimálními proporcemi a nízkou hmotností, dosaženou kombinací nejlehčího rámu ve své třídě a úzkého tříválcového motoru.

Honda VT1300CX - 2010

Snaha odlišit svůj motocykl od ostatních je nejrozšířenější mezi vyznavači kategorie chopper. Extravagantní nabídky designových řešení nabízejí specializované firmy v podobě přestaveb sériových motocyklů a k trendu se již přímo zapojují i výrobci. Modelem VT1300CX vzala Honda v roce 2010 mnoha konkurentům vítr z plachet. Nečekaně odvážným designem byly opět posunuty hranice sériově vyráběných motocyklů o velký skok dopředu.

Vespa 125 LXV i.e. - 2010

Samozřejmostí skútrů Vespa je už po mnoho desetiletí výtečná ovladatelnost a vysoká spolehlivost. Vlastní směr umírněného designu skútrů udává tato italská značka už od čtyřicátých let a postupně si dovolila něco, co by jinému, menšímu výrobci, jistě neprošlo.

Ducati 900 GTS - 1979

V roce 1971 byl představen první závodní vidlicový dvouválec Ducati s obsahem 500 ccm a na trhu se objevil i první cestovní dvouválec Ducati 750GT. Jeho vidlicový motor, s technikou odvozenou od úspěšných jednoválců, začal být pro válce svírající pravý úhel označován písmenem L.