Honda VT1300CX - 2010

- Vyšlo v čísle 22
Snaha odlišit svůj motocykl od ostatních je nejrozšířenější mezi vyznavači kategorie chopper. Extravagantní nabídky designových řešení nabízejí specializované firmy v podobě přestaveb sériových motocyklů a k trendu se již přímo zapojují i výrobci. Modelem VT1300CX vzala Honda v roce 2010 mnoha konkurentům vítr z plachet. Nečekaně odvážným designem byly opět posunuty hranice sériově vyráběných motocyklů o velký skok dopředu.

VT1300CX je radikálním krokem sériově vyráběného modelu ve směru, kterým se už léta ubíraly žádané individuální stavby. Rozmáchlý, přitom vzdušný a uhlazený design s položenou dlouhou přední vidlicí, skrytým odpružením zadního kola, extrémně nízko usazeným sedlem a malou, štíhlou nádrží tvoří skvostný objekt s nejdelším rozvorem, jaký kdy Honda vyrobila. Dojem dotváří úzká pneumatika předního kola, kontrastující se šířkou zadní pneumatiky o rozměru200/50 R18. Čisté, uhlazené stavbě sluší i pohon zadního kola kardanem, u této kategorie motocyklů neobvyklý.
Také motor odpovídá charakteru podvozku nejen kompaktním designem s propracovanými všemi detaily, ale i svými technickými parametry. Už z hodnoty výkonu 58 koní při objemu 1312 ccm je zřejmé, že byl navržen tak, aby dobře snášel co nejnižší provozní otáčky a údaj o nejvyšším točivém momentu 107 Nm při otáčkách 2250 za minutu tak patří k extrémům mezi moderními motocyklovými motory.