Indian Chieftain - 2014

- vyšlo v čísle 28
Po prudkém rozvoji firmy Indian následovaly výkyvy prodejů, zejména kolem velké krize. Po druhé světové válce nepřinesly modernizované modely očekávaný zisk, firma proto zkusila vyrábět motocykly v „anglickém“ stylu a prodávat pod značkou Indian také dovážené menší motocykly z Evropy, mezi nimi ČZ 125.

V padesátých letech skončila v USA výroba a jen nedlouho trvajícím pokusem záchrany firmy Indian byl dovoz anglických motocyklů Royal Enfield a jejich prodej pod značkou Indian. Následující snahy dalších majitelů značky Indian o výrobu motocyklů rovněž nebyly úspěšné.
V roce 1999 byla započata výroba motocyklů Indian s historickým označení Chief v Kalifornii. Později přišly modely Scout a Spirit, výroba však skončila v roce 2003. V roce 2006 došlo k dalšímu pokusu o vzkříšení slavné značky, tentokrát s adresou nové Indian Motorcycle Company v Severní Karolíně.
Od roku 2013 začala vyrábět firma Polaris modely Indian Chief, Chieftain a Roadmaster, poháněné monumentálním dvouválcem o objemu 1811 ccm. Od roku 2015 také Scout s netradičně kapalinou chlazeným motorem o objemu válců 1150 ccm.
Za retro designem motocyklu Indian Chieftain se skrývají moderní technologie včetně elektroniky, která nabízí všechny současné vymoženosti od startování motocyklu bez klíčku, jen s klíčenkou v kapse, přes běžnou diagnostiku,  po hlídání tlaku v pneumatikách.