Svátek dvouválcové techniky

Nová KTM Adventure disponuje neskutečnými parametry

23.06.2014
Nová dvanáctistovka KTM Adventure je úžasně výkonná, společný test cestovní i sportovnější verze R je připraven do čísla 28.

Je to až neuvěřitelné, jakého pokroku bylo dosaženo v konstrukci velkých vidlicových dvouválců. Samozřejmě stále roste jejich výkon, zejména při stálém zvyšování zdvihového objemu. Jak se ale podařilo zatlumit vibrace tak velkých motorů a kam až se rozšířilo spektrum využitelných otáček, to jsou velmi pozoruhodné parametry. Parametry dříve nedosažitelné pouhou mechanickou konstrukcí motoru samotného, dnes ale umožněné díky řídící elektronice.
Tahle motorka si nechá líbit všechno, a navíc i díky možnosti nastavení čtyř výkonových módů se chová tak, jak si přejete. Sportovní dravec nebo hodný, pohodový cesťák? Obojí je k dispozici podle libosti. 
Už jsem kdysi napsal, že zbytečně těžká velká endura s nesmyslně výkonnými litrovými motory nemusím, že mám v této kategorii radši lehčí jednoválce. Doba mezitím pokročila, KTM Adventure je dnes už ne litr ale dvanáctistovka, proti mým stále oblíbeným jednoválcům má výkon trojnásobný a jsem z ní nadšený…