Honda Transalp
Oblíbený univerzál
Samozřejmě, že vyznavači ortodoxních konstrukcí a vysokých výkonů nad ním ohrnou nos, protože směska všech popsaných vlastností, poháněná „jen“ vidlicovou šestsetpadesátkou o výkonu „pouhých“ 53 koní by ubrala hodně z jejich osobní výjimečnosti. Že je ale hodně těch, kteří naopak ocenili univerzálnost Hondy Transalp, je doloženo už prostým faktem, že tento model, nejslabší současně vyráběné velké enduro s vidlicovým dvouválcem, je po mnoha modernizacích stále oblíbeným nástupcem prvního slavného endura s vidlicovým motorem, modelu Honda XLV 750R z roku 1983.
Fakt, jak je Honda Transalp univerzální motorka, je také náležitě ceněn. Její věk se již pomalu blíží dvacítce, za tu dobu prodělala několik modernizací, přitom se ale stala jedním z nejpopulárnějších motocyklů.
Mezi cestovními endury má poněkud výsadní postavení – obsahem a výkonem motoru se ve své kategorii řadí mezi konkurenční jednoválce, kdežto dvouválcová cestovní endura jiných značek dnes disponují z výrazně vyššího obsahu motoru i mnohem vyššími výkony. Přesto má Transalp stále dostatek příznivců, kteří se spokojí s maximální rychlostí až 180 km/hod., do které se ale díky cestovním převodům motocykl rozjíždí poměrně dlouho a spíš s větrem v zádech.
Kdo nejezdí jen po silnici, ocení vysoké zdvihy odpružení, které mu umožní prohnat se po polní cestě bez nebezpečí, že ho nějaká nerovnost katapultuje k nebi. Tradice, univerzálnost, ovladatelnost a moderní design jsou dnešní devizy tohoto motocyklu, které mu zajišťují pozici stálice na trhu.