BMW R 1200 GS - 2013
Především se změnila konfigurace celé pohonné jednotky – převodovka byla přemístěna pod motor a spojka získala mnohem přístupnější umístění na předku bloku.
Další změnou je přidané kapalinové chlazení, které ke stále hlavnímu odvodu tepla vzduchem přispívá mnohem lépe, než tomu bylo dosud při přichlazování olejem. Motoru tedy zůstalo žebrování, ale jeho teplotní poměry jsou mnohem účinněji optimalizovány, než tomu bylo dosud.
Přibylo i elektroniky, která je podle nastaveného jízdního režimu schopná významněji zasahovat ve prospěch bezpečí jezdce. Elektronicky ovládaný plyn umožnil nejen odlišné podání výkonu motoru podle výběru jízdního režimu z možností Rain, Road, Dynamic a Enduro, ale také pohodu při jízdě po dálnici s pomocí tempomatu. S volbou jízdního režimu se zároveň mění také chování kontroly trakce a ABS, v režimu Enduro elektronika povolí prokluz zadního kola.
Elektronika zasahuje také do nastavení odpružení podvozku, a to nejen podle předvolby jezdce, ale alternativně dokonce i v průběhu aktuálního vyhodnocování jízdy pomocí zabudovaných čidel.