Triumph Tiger Explorer XC - 2013
Na rozdíl od základního modelu, který má levnější litá kola, má Triumph Tiger Explorer XC houževnatější provedení, s výpletem dráty, přibyly také mlhovky i ochranný kryt pod motorem, a pro dálkové cestování příjemnější gelové sedlo.
Mohutný stroj je poháněn kapalinou chlazeným dvanáctiventilovým řadovým tříválcem. Srovnatelnému BMW se Triumph dále staví po bok nejen pohonem zadního kola bezúdržbovou kloubovou hřídelí, ale i prvky moderní elektroniky, přispívajícími k bezpečí a jízdnímu pohodlí. Kontrola trakce a ABS zamezují prokluzu kol při záběru a brzdění. Elektronický plyn, a také tempomat se již začínají u endur nejvyšší kategorie řadit ke standardnímu vybavení.
Že se přitom jedná o opravdu vážně míněnou off-roadovou verzi motocyklu je patrné z rozměrů kol 19 a 17 palců, a také ze zdvihů odpružení 190 milimetrů vpředu a 194 milimetrů pro zadní kolo. Trubkové padací rámy chrání motor a jeho příslušenství. Výfukový systém z nerezové oceli dostal hliníkový kryt, plastové kryty jsou před ovládacími páčkami na řídítkách.