Husqvarna TR 650 Strada - 2012

- Vyšlo v čísle 26
Husqvarna ve čtvrtém roce pod taktovkou BMW představila do výroby připravený dvouválec Nuda 900 se sportovním, agresivním designem. Zároveň prezentovala studie s jednoválcem 650 ccm MOAB a BAJA v retro stylu, vracející se k úspěšné historii původně švédské značky Husqvarna.

V průběhu další sezóny, v roce 2012, kdy už Nuda sklízela úspěch, bylo ohlášeno zahájení výroby jednoválce, ale na retro si Němci netroufli. Větší úspěch předpokládali u moderní koncepce, a tak nakonec do výroby uvedli třetí, dříve ohlašovanou verzi šestsetpadesátky, Strada. Přišli s ní hned ve dvou mírně odlišných modifikacích: TR 650 Strada a TR 650 Terra. Z překladu italského označení modelů jasně vyplývá, pro jaké prostředí jsou motocykly určeny – silnice a nezpevněná zem. Terra se na drátěných kolech hlásí do kategorie cestovních endur, Strada jde směrem zábavného městského motocyklu mírně motardového charakteru s litými koly. Z porovnání motocyklů je zřejmé, že právě kola jsou jejich hlavním rozlišovacím prvkem. Brzdy s vypínatelným ABS jsou u modelu Strada v základní verzi, u modelu Terra jako nadstandard.
Pohonná jednotka není nic nového. Kapalinou chlazený jednoválec se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě ve spojení s pětistupňovou převodovkou je dobře vyzkoušený v BMW G 650 GS. Pro nové modely Husqvarna je na něm mnoho změn - od elektronicky řízeného vstřikování po zásadní mechanické prvky jako vačkové hřídele a píst.