Moto Guzzi 400 GTS - 1976

- Vyšlo v čísle 24
Sportovně cestovní čtyřválcovou sedmsetpadesátkou nastavila Honda v roce 1968 jednoznačně základní konstrukční parametry motocyklů, které od té doby ve velké míře ovládly silnice i silniční závodní okruhy. Akceptovat tuto koncepci se proto rozhodlo mnoho výrobců, mezi nimi i italská značka Moto Guzzi, která od poloviny šedesátých let laborovala s vidlicovými dvouválci.

Zprvu pro armádní zakázku, později už její model Le Mans vítězil i v závodech. Série motocyklů se čtyřválcovými motory začala v roce 1973 modelem 350 GTS. Konstrukce byla zřetelně inspirována japonskou technikou a v historii Moto Guzzi byla jen krátkou epizodou. V roce 1975 byla představena čtyřstovka GTS už s přední kotoučovou brzdou.  Jinak byla čtyřstovka v podstatě beze změn odvozena od 350 GTS.
Začátkem sedmdesátých let se začalo značce dařit s vidlicovým dvouválcem 850 GT, na domácím trhu se současně od roku 1972
začala prosazovat výborná třistapadesátka Moto Morini s vidlicovým dvouválcem napříč, a tak značka Moto Guzzi zavedla v roce 1976 do výroby modely V35 (350 ccm) a V50 (500 ccm), vidlicové dvouválce podél, tedy s osou klikového hřídele shodnou s osou motocyklu, jak už bylo u Moto Guzzi obvyklé. Na trhu se prosadila především pětistovka, nabízená dokonce za nižší cenu, než konstrukčně obdobná Honda CX 500. Tím byla krátká výroba řadových čtyřválců Moto Guzzi potlačena.