Husqvarna TE 250 - 2010

- Vyšlo v čísle 21
Poté, co v roce 2007 koupil motocyklovou divizi Husqvarna německý koncern BMW, byly očekávány změny a rozšíření sortimentu této značky, léta orientované na sportovní off-road motocykly. Novinkou, která již vznikla za nového vedení firmy, je dvěstěpadesátka s novým čtyřdobým motorem, předem dobře vyzkoušeným na závodech v továrním speciálu.

Na novém modelu je zajímavý především motor zcela nové konstrukce, proti předchozímu lehčí o pět kilogramů. Vrtání 79 a zdvih 50,9 milimetrů napovídá, že jeho charakter bude blízko k vysokootáčkovým dvoutaktům.
Do sériové výroby se motocykl dostal v provedeních TC 250 pro motokros, TE 250 enduro a speciál pro countrycross TXC 250. Karburátorová verze TC 250 váží pouhých 97 kilogramů, enduro je vybaveno kromě elektronického vstřikování paliva Mikuni také elektrickým spouštěčem, který má spolu s nezbytným akumulátorem na svědomí zvýšení hmotnosti motocyklu na 106 kilogramů.
Podvozek nového motocyklu byl optimalizován na základě zkušeností s předchozími modely – někde vylehčen, v místech největšího namáhání naopak zesílen a novinkou pro sezónu 2010 je i přední vidlice Kayaba. Výrobce také upozorňuje na design nových plastů, které jsou navíc odolnější proti poškození a poskytují dobrou ochranu přednímu světlometu se zvýšenou svítivostí a zadní svítilně z červených diod, schované v kapse zadního blatníku.