Moto Guzzi 500 Falcone - 1951

- Vyšlo v čísle 21
Italská značka Moto Guzzi v průběhu své historie kráčela vlastní cestou a její modely jsou z hlediska konstrukce neobvyklé. V období před druhou světovou válkou byly velmi populární ležaté jednoválce Moto Guzzi s chromovaným setrvačníkem na klikové hřídeli, točícím se ve volném prostoru vedle motoru.

Je kuriozitou, že tato konstrukce výkonných čtyřdobých motorů včetně mnoha zastaralých prvků přečkala i válku, a proto se v Itálii ještě dlouho vyráběl tento motocykl s archaicky vyhlížejícím motorem a podvozkem připomínajícím na první pohled třicátá léta.
Motocykl  již měl podvozek celý odpružený. Přední kolo teleskopickou vidlicí s tlumiči v atypických plechových krabicích a odpružení zadního kola bylo z dnešního pohledu velmi moderně, na svoji dobu ale neobvykle skryto pod motorem. Bylo doplněno párem zastaralých třecích tlumičů, trčících vedle zadního kola. Nemoderním řešením byly i dva odděleně montované generátory proudu Magneti Marelli, zvlášť pro nízké a pro vysoké napětí. Páka zadní brzdy na levou nohu, na pravé straně nad stupačkou kolébková nožní řadící páka, nezakrytovaný startovací segment mimo převodovku. Olejová nádrž na neobvyklém místě nad motorem.
Model Falcone byl přes všechny vyjmenované neobvyklosti velmi zdařilým motocyklem. Svědčí o tom i fakt, že byl s modernizacemi vyráběn od roku 1950 do roku 1967 a ve vojenské verzi byl celá ta léta dodáván italské armádě.