Honda VTR 250 - 2009

- Vyšlo v čísle 20
Zájem o motocykly některé z nižších obsahových kategorií bývá vyvolán legislativou. Týká se to členění na kategorie řidičských oprávnění, pojistného, v některých státech i daní. Právě Japonsko je z těchto důvodů domovem preferovaných dvěstěpadesátek, které jsou někdy vyvíjeny výhradně pro domácí trh. Podobnou historii má i dvěstěpadesátka Honda, poháněná vidlicovým dvouválcem.

Její předchozí model s označením VT250F měl dvojitý ocelový kolébkový rám, byl vyráběn od roku 1982 a v malých množstvích byl exportován i do některých evropských států. Byl to motocykl velmi dynamický, s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Koncem osmdesátých let následoval model Spada s litým hliníkovým rámem a oblíbený motocykl s výkonnou a modernizovanou pohonnou jednotkou byl postupně přepracováván do dnešní podoby. Jako novinka byl model VTR 250 uveden v roce 2009 na evropský trh. Je to jedna z nejúspěšnějších dvěstěpadesátek, která je svojí nízkou hmotností, příznivými proporcemi, nízkou stavbou a velmi dobrými manévrovacími schopnostmi ideálním motocyklem pro denní používání.
Motor je zavěšen ve zdvojeném rámu konstrukce příhradového nosníku, značně připomínajícím rámy Ducati. Kapalinou chlazený DOHC 90° V twin s elektronickým vstřikováním a pětirychlostní převodovkou zajišťuje motocyklu výtečnou dynamiku za minimálních vibrací i při nízkých otáčkách.