Galerie motocyklů

Moto Morini 3½ V - 1975

Italská firma Moto Morini začala vyrábět motocykly po druhé světové válce, specializovala se na výkonné čtyřdobé motory s rozvodem OHV i u nejnižších obsahů. Na silničních okruzích vítězila už v roce 1957 její dvěstěpadesátka Bialbero s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, s výkonem 29 koní při 10 000 otáčkách.

Moto Morini 9½ - 2006

Po přerušení výroby v letech 1994 až 2004 nastoupila v roce 2005 vzkříšená věhlasná značka Moto Morini pěkně zostra modelem Corsaro. Vlastní vidlicový dvouválec s vrtáním 107 a zdvihem pouze 66 milimetrů ohromil razancí nástupu výkonu.

Triumph Daytona 675SE - 2010

V průběhu čtyř let po uvedení na trh se stal Triumph Daytona 675 velmi oblíbeným motocyklem mezi začátečníky i zkušenými jezdci. Je pozoruhodný optimálními proporcemi a nízkou hmotností, dosaženou kombinací nejlehčího rámu ve své třídě a úzkého tříválcového motoru.

Honda VT1300CX - 2010

Snaha odlišit svůj motocykl od ostatních je nejrozšířenější mezi vyznavači kategorie chopper. Extravagantní nabídky designových řešení nabízejí specializované firmy v podobě přestaveb sériových motocyklů a k trendu se již přímo zapojují i výrobci. Modelem VT1300CX vzala Honda v roce 2010 mnoha konkurentům vítr z plachet. Nečekaně odvážným designem byly opět posunuty hranice sériově vyráběných motocyklů o velký skok dopředu.

Vespa 125 LXV i.e. - 2010

Samozřejmostí skútrů Vespa je už po mnoho desetiletí výtečná ovladatelnost a vysoká spolehlivost. Vlastní směr umírněného designu skútrů udává tato italská značka už od čtyřicátých let a postupně si dovolila něco, co by jinému, menšímu výrobci, jistě neprošlo.

Ducati 900 GTS - 1979

V roce 1971 byl představen první závodní vidlicový dvouválec Ducati s obsahem 500 ccm a na trhu se objevil i první cestovní dvouválec Ducati 750GT. Jeho vidlicový motor, s technikou odvozenou od úspěšných jednoválců, začal být pro válce svírající pravý úhel označován písmenem L.

BSA Dandy

Lehký skútr BSA Dandy byl poprvé představen na motocyklové výstavě v Londýně na podzim 1955, v říjnu 1956 byl zahájen jeho prodej. Výrobní program anglické zbrojovky BSA tehdy obsahoval čtrnáct základních modelů motocyklů od 125 do 650 ccm, skútr Dandy 70 ccm a tři typy sidecarů.

Moto Morini Corsarino ZZ - 1968

Koncem padesátých a v první polovině šedesátých let vítězily motocykly Moto Morini se čtyřdobými motory v silničních závodech v kubaturách 125, 175 a 250 ccm v Itálii i ve Francii. V roce 1965 ale firma ohlásila, že se zcela vzdává závodní činnosti a bude se věnovat jen dalšímu zlepšování svých sériově vyráběných motocyklů.

Honda VFR 1200F - 2010

Honda VFR 1200F je sportovně cestovním motocyklem, který byl sice vyvinut v návaznosti na předchozí modely VFR, nejedná se ale o pouhé inovativní změny ani v případě podvozku, ani u pohonné jednotky. Na vývoji Hondy VFR 1200F, luxusního stroje s širší využitelností, se nešetřilo. Pracoval na ní mezinárodní tým designérů s cílem vytvořit motocykl, který by byl snadno ovladatelný a příjemný jak pro sportovní svezení, tak na dlouhých cestách.

Husaberg FE 450 - 2010

Původně švédský výrobce offroadových motocyklů Husaberg, patřící nyní pod rakouskou firmu KTM, překvapil novou generací motocyklů už pro sezónu 2009. Málokdo čekal, že bude možné tolik vybočit z osvědčené konstrukce, ustálené u motokrosů a ostrých endur. Motor s válcem v sedmdesátistupňovém sklonu, s převodovkou pod klikovou skříní a s chytrým vstřikováním paliva proto přitáhl velkou pozornost.

Čezeta model 501/01 - 1958

Konstruktérem skútru Čezeta byl ve strakonické zbrojovce J. F. Koch. Navrhl samonosnou karoserii jako svařenec výlisků z hlubokotažného ocelového plechu, osazenou motocyklovým motorem Jawa-ČZ 175, chlazeným jen náporem vzduchu. Sériová výroba skútrů Čezeta 501 byla zahájena v roce 1957.

ČZ 400 MX model 514 - 1984

ČZ 400, model 514, je sportovní motokrosový motocykl určený pro třídu do 500 ccm. Spadá do období, kdy v motokrosu už i ve vyšších kubaturách zcela převládly dvoudobé jednoválce. Proti čtyřdobým motorům měly nižší hmotnost a vyšší výkon, byly i jednodušší, a tedy výrobně levnější.

Laurin & Klement - 1904

Sortiment nejstarších českých motocyklů, vyráběných od roku 1899 v mladoboleslavské továrně, se rychle rozšířil na několik modelů jednoválců a cestovní a závodní dvouválce. V roce 1904 se původní označení Slavia změnilo na Laurin & Klement a od roku 1905 už byl v nabídce i podél uložený řadový čtyřválec. O rok dříve se ale na výstavách ve Vídni a v Lipsku objevil zcela jiný motocykl se čtyřválcovým motorem.

Moto Guzzi 500 Falcone - 1951

Italská značka Moto Guzzi v průběhu své historie kráčela vlastní cestou a její modely jsou z hlediska konstrukce neobvyklé. V období před druhou světovou válkou byly velmi populární ležaté jednoválce Moto Guzzi s chromovaným setrvačníkem na klikové hřídeli, točícím se ve volném prostoru vedle motoru.

Husqvarna TE 250 - 2010

Poté, co v roce 2007 koupil motocyklovou divizi Husqvarna německý koncern BMW, byly očekávány změny a rozšíření sortimentu této značky, léta orientované na sportovní off-road motocykly. Novinkou, která již vznikla za nového vedení firmy, je dvěstěpadesátka s novým čtyřdobým motorem, předem dobře vyzkoušeným na závodech v továrním speciálu.